BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

If I could pretend that I'm asleep,
When my tears start to fall
I peek out from behind these walls..
I think nobody knows..















Thursday, July 8, 2010

cinta kamu


ketika aku dalam perjalanan pulang ke office, aku melihat seorang kanak-kanak perempuan memeluk erat teddy bear disebelahnya.ia keseorangan tapi ia tidak mengenal erti takut bersendirian.

setelah membayar tambang bas, aku duduk dibelakang budak tersebut dan akhirnya bas pun berjalan. melihat gelagat budak tersebut aku mengukir senyuman di tengahari ini.
sedang asyik aku melihat telatahnya, tiba-tiba kasut budak perempuan tadi terpelanting dihadapanku.lantas aku mengambilnya dan mengembalikannya pada seorang kontraktor bas.kemudian kontraktor bus memakai kan kembali kasut tersebut pada kanak-kanak tersebut.
ia memeluk kanak-kanak tadi dengan dakapan yang erat walaupun peluh dikeringatnya,
sedang aku asyik mengatakan hidup ini kekurangan,
tapi ada lagi yang kurang bernasib baik dari hidup aku.

lihat dengan mata hati tidak sedalam melihat menggunakan mata kasar.
sebelum aku turun dari bus tersebut kedengaran aku pada bisik sang ibu si kontaktor bus.
"mak cinta kamu"..

*aku menekan loceng dan turun dari bus tersebut*
hari ni aku belajar erti sesuatu yang tak mungkin aku akan lihatnya lagi.

1 comment:

  1. Sudah pasti anak kecil itu adalah anak konduktor bas tu...

    Hakikat reality dunia ini,kehidupan semakin menghimpit si anak2 kecil yg tidak kenal erti kepayahan hidup...

    Bagi kita yg celik hati & jelas melihat kepada kesempitan dunia ini...insaflah...masih ramai yg tidak punya nasib sebaik kamu...

    Sudah pastinya,jika kita kenal erti kehidupan...anak kecil itu masih pudar masa depannya jika akal logik yang kita gunakan...tapi konduktor itu tetap sayangkannya.....

    zulkifli ibrahim
    pulau pinang
    9 july 2010

    ReplyDelete