BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

If I could pretend that I'm asleep,
When my tears start to fall
I peek out from behind these walls..
I think nobody knows..















Monday, July 12, 2010

lelaki


dulu..
sewaktu langit masih lagi terang, kamu berjanji akulah seindah karyamu.
menerangi kamu ketika kelam.
tapi tidak lagi kini wahai adam,
kau menutup kegelapan dalam diam,
kau hujahkan pula kata-kata perit.

lalu..
suatu hari cahaya datang kembali,
menginjak bumi yang hijau..
liku beloknya tidak lurus,
tapi bengkoknya mengikut arus..

sedang..
kasihnya aku pada kamu,
belainya aku pada kamu.
tapi dibalas khianati kau terhadap khilafku..

wahai adam,
kau sedang khianati cahayaku.
saat kau lupa aku.
aku menangis bersama para malaikat.
sudah kau lupakan aku sebagai penciptamu.
setelah kau aku ciptakan sebagai lelaki.

No comments:

Post a Comment