BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

If I could pretend that I'm asleep,
When my tears start to fall
I peek out from behind these walls..
I think nobody knows..















Tuesday, April 27, 2010

m a L a m


Hari ni aku pecah-pecahkan kata-kata sang hujan,

dan aku deraikannya diatas tanah,

rintik yang sedang membasahi daun belum tentu akan menyegarkannya.

tengahari..

aku sedang melakar awan,

yang aku sibuk menconteng tapi aku alpa pada bentuknya.

Mungkin aku biaskan cahaya, tapi aku tidak mewarnakannya.

Kali ini aku belajar untuk berjalan, tanpa sebarang tongkatan,

kemudian aku berlari sehingga aku penat dan aku akhirnya berhenti.

sedang aku sibuk mengejar tentang kesamaran waktu.

Aku mula mendongak melihat muka malam.

mencari seungkai kata untuk dirasa.

yang aku gubah-gubah tapi tiada bunyinya..

jika tak rapat sekali pun awan,

aku akan hilang...

No comments:

Post a Comment