BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

If I could pretend that I'm asleep,
When my tears start to fall
I peek out from behind these walls..
I think nobody knows..















Wednesday, April 14, 2010

sedang

petang yang damai, aku sedang melihat awan yang sedang bersorak keatas langit sambil menutupi selimut putihnya. Aku hanya menjenguk ke luar tingkap, yang biasa aku bicara pada awan tentang hidup. Hari ni aku berdiri, sambil mengetip bibir aku, mungkin kata-kata aku sedang maki dan marah tapi hati aku tidak. Hari ni tiada lagi kacauan dan aku hanya sunyi sesaat tapi kegelapan langit mendakap aku penuh erat.
Mungkin kau hanya boleh berkata menggunakan akal tetapi kau alpa tentang hati yang masih merah dan masih berdenyut. ketika kau sedang seronok dan pentingkan kata nafsu hati, aku hanya senyap dan kaku,ketika kau sorak dan gembira bersama yang lain,adakah kau ingat tentang kewujudan manusia yang bernama aku?
sedang kau asyik tentang diri kau, adakah kau sedetik terdengar suara ngiangku?ketika kau mengorak langkah kehadapan,sedar tak kau bahwa aku sentiasa dibelakang kau?kerna aku gentar kau akan jatuh tapi tiada pautan.
sedang aku yang asyik dan sentiasa lena fikirkan semua tentang kau.
adakah kau ada waktu sesaat kau lafazkan kata-kata kau menghargai aku?
kau seperti bintang yang susah aku gapai tapi kau akhirnya gagal sebagai seorang yang ada perasaan. tahu tak kau yang aku bukan bayang-bayang?tapi aku adalah sesuatu yang wujud yang boleh kau sentuh hatinya.tapi engkau tidak...

2 comments:

  1. ...melihat awan yang sedang bersorak keatas langit sambil menutupi selimut putihnya... love it!

    ReplyDelete
  2. sharel;thank u mcm mcd plak i love it too

    ReplyDelete