BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

If I could pretend that I'm asleep,
When my tears start to fall
I peek out from behind these walls..
I think nobody knows..















Tuesday, March 16, 2010

masih sama

lagi 2 minggu genap setahun aku kerja dekat biotech..cepatnya masa berlalu,kadang-kala aku rasa masa ini cemburukan waktu.entah mengapa,hari ni aku rasa semuanya tetap sama..keadaan yang bertukar situasi..tapi hidup aku masih sama.
mungkin aku sudah bosan menjadi orang yang sama..petahku mungkin berlainan dari dulu,tapi tak seiring dengan kedudukan yang sedang aku berdiri.
hari ni aku masih lagi duduk dikerusi yang sama dengan jawatan yang sama..
aku sudah bosan membuat kerja yang berlainan tapi usaha yang aku taburkan tidak dihargai manusia.
ada segelintir manusia yang menganggap aku ni tidak layak berada diatas..wahai manusia kejam,aku sudah penat dengan kau..
suka merengek dan membidas,suka berceloteh tapi anda dalam kerugiaan..mungkin gaji aku masih sama,tapi pengalaman yang aku gengam setinggi dari gaji yang aku dapat.
aku berharap pada masa yang akan datang,aku akan duduk dimeja lain dengan jawatan yang lebih tinggi dari sekarang..


aku mahu setiap cita-cita akau dapat gapai..
setiap impian dapat aku pegangi.
kadang-kala aku sendiri tidak faham tentang sikap manusia yang perlu berpolitik dalam sesebuah company.
maaf,aku tidak tergolong dalam bahagian kau wahai kaki pengampu.

sekian-

No comments:

Post a Comment