BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

If I could pretend that I'm asleep,
When my tears start to fall
I peek out from behind these walls..
I think nobody knows..















Sunday, March 14, 2010

mengisip waktu

pagi ini aku melangkah ke arahnya lebih besar dari biasa,mengejar masa yang berharga..bagi aku,waktu itu singkat yang perlu aku kejar,yang perlu aku habiskan dengan sebaik-baiknya.dalam kesibukkan kota yang bermacam ragam,ketika sedang aku berjalan,langkah aku terhenti ditengah-tengah jalan raya.melihat seorang wanita tua terdampar lena di bus stop..bajunya kelihatan comot,rambutnya ditiup kata-kata angin,wajahnya sayu dan hanya memandang aku..
kasihan dia,manakah rumahnya?manakah anak-anaknya?
mungkin dia seusia ibu kita..
sedang kita enak dibuai kemewahan,kadang-kala kita lupa ada segelintir insan yang dalam kesusahan..
wanita tua hanya memandang aku dan tersenyum,aku membalas senyumannya..
semoga ada insan yang membawanya pergi..
terbelakah nasibnya?
banyak yang bermain difikaranku..
sekiranya aku mempunyai duit yang banyak,aku akan membantu mereka yang kesusahan..
zaman sentiasa berganti dengan teknologi yang canggih..
manusia mungkin lupa.hidup ini singkat..
aku mengingatkan diriku sentiasa..
kemewahan tidak menjanjikan kebahagiaan..tapi kebahagiaan akan memberikan kita kasih sayang..tapi hidup perlulah berusaha untuk mengejar impian..
sekiranya berada diatas,jangan lupa untuk tunduk ke bawah,sesungguhnya apa yang kita sedang miliki hanyalah pinjaman

No comments:

Post a Comment